Omgebouwde Mercedes 300TD (of TDT, dat is niet duidelijk), eigenlijk het enige project dat echt het onze lijkt. Logischerwijze is alleen op een shady site wat informatie te vinden. Het bedrijf dat de ombouw uitgevoerd, eCap Mobility uit het Duitse Winsen, lijkt niet meer te bestaan.
De ombouw lijkt op de foto's prachtig gedaan. Hoewel het interieur erg aan originaliteit kwijt lijkt te zijn met de lelijke radio, over de top leer en lelijk ingebouwde accumeter.
Specs:
twee motoren van elk 53kw (topsnelheid 170km/uur!)
accucapaciteit 63kw, wat in deze opstelling 200km actieradius geeft
Voordat ik op het idee kwam, bouwde Mercedes zelf deze hybride auto. Het accupak geeft een dubbel gevoel. Het is veel te groot, maar blijkbaar kon de auto het gewicht (600kg) wel hebben.
Autoweek heeft gemakshalve nog wat elektrische en hybride probeersels van officiele fabrikanten verzameld.
De Mercedes 280SE is voorzien van dubbele 90 kW motoren (2 stuks in lijn) met een gecombineerd koppel van 470Nm. Er is gekozen voor 15 accumodules van 6,8 kWh met een totale accucapaciteit van 102 kWh.
Eigenlijk is voor ons de helft van deze specificaties genoeg. Het moet juist géén racer worden.